SS THISLEGORM

2007. DECEMBER 3.

A vörös-tengeri roncsok közül valószínűleg az SS Thislegorm a legismertebb, s a leglátogatottabb. Nem ritka, hogy egyszerre húsznál több hajó is horgonyoz a roncs felett, s búvárok hada kering a hajdan volt hatalmas hajó testén kívül-belül. Az elmúlt évtizedek népszerűségéért súlyos ára is fizetett a roncs, a szafari hajók "rákötnek", ami rongálja a régi acélhajótestet. A roncsba beúszó búvárok kilélegzett levegője csak részben távozik el, így a "beszorult" levegővel részben kitöltött terekben felgyorsul a korrózió. (Most ne beszéljünk az "emléktárgygyűjtő" búvár roncsfosztogatókról, akik visszafordíthatatlan károkat okoztak és az eredeti állapot látványának élményét vették el az utánuk odaérkező merülőktől.) Pont ezért az egyiptomi HEPCA (Hurghada Environmental Protection and Conservation Association - búvár környezetvédelmi szervezet) arról döntött, hogy helyenként megnyitják a roncsot, hogy a belsejéből folyamatosan el tudjon távozni a levegő. Fontosabb azonban, hogy 8 olyan kikötőhely (melyhez 3-3 hajó tud egy időben kikötni) kialakítását tervezték, melyek nem terhelik a roncsot. A felújítási búvármunkák idején (november 15. - december 15.) nem látogatható a Thislegorm. A munkálatok megkezdődtek és az azokról készített első felvételek megjelentek a YouTube videómegosztón...


SZERKESZTŐSÉG